TALLER DE NARRACIÓ DE CONTES


CULTURA I MUSEU/ BIBLIOTEQUES

BIBLIOTECA MARIA AURÈLIA CAPMANY

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA –1r i 2n

DESCRIPCIÓ:

Els alumnes de 1r i 2n assisteixen a tres sessions on rebran nocions bàsiques sobre cóm preparar-se per llegir o explicar un conte davant un públic d’alumnes d’educació infantil.

1era sessió :

  • Preparació del cos: tècniques de Relaxació / respiració
  • Estratègies bàsiques per poder explicar/llegir contes
  • Presentació de les diferents temàtiques de contes per infants
  • Exercicis de vocalització i lectura

2 ona sessió

  • Recordatori dels diferents tipus de contes
  • Lectura i tria de contes per part dels alumnes
  • Recollida del conte per part de l’alumne

3 era sessió

  • Relaxació /respiració
  • Explicació d’un conte del personal de la biblioteca
  • Lectura o narració de contes per l’alumnat

Avaluació del narrador per part de tot el grup-classe

OBJECTIUS:

  • Fomentar el gust i l’hàbit per la lectura
  • Desenvolupar habilitats lectores interpretatives i comunicatives
  • Descobrir les múltiples possibilitats de temàtiques de contes per infants
  • Iniciar-se en les estratègies més bàsiques , per poder fer de contacontes
  • Millorar la valoració personal
  • Facilitar que el màxim nois /es possible tinguin el carnet de biblioteca. Apropar i familiaritzar la biblioteca als alumnes
  • Treballar en grup, valorar característiques de millora de la lectura de contes.
  • Millorar la comprensió lectora i l’expressió oral dels alumnes amb necessitats

Motivar els alumnes que necessiten un reforç educatiu

ÀMBIT I CONDICIONS:

Responsable de l’activitat: Manoli Arànega Garcia

Lloc i telèfon de referència: Biblioteca Maria Aurèlia Capmany tlf. 93 630 64 63

Correu electrònic: aranegagm@diba.cat   b.st.boillo.mac@diba.cat

Horari:

  • Matins de dijous de 09:10h a 13:30h
  •  Tardes de dilluns a divendres de 15h a 21h.

Assistència a les visites: grup classe amb un màxim de 25 alumnes.

Es requereix la presència del professor responsable del grup.

Les dates de les sessions del taller es pactaran amb una antel·lació prèvia d’1 mes.

Els alumnes hauran de fer seguiment dels continguts del taller a classe amb el professor/ora.